Skip to content
This repository has been archived by the owner on Nov 14, 2024. It is now read-only.

Internstatus og internkort #14

Open
henrist opened this issue Jun 3, 2015 · 6 comments
Open

Internstatus og internkort #14

henrist opened this issue Jun 3, 2015 · 6 comments

Comments

@henrist
Copy link
Member

henrist commented Jun 3, 2015

Internsystemet bør utvides til å ha støtte for å registrere interne, samt generere internkort. Se også #8.

I dag gjøres dette på wikien, se f.eks. https://confluence.cyb.no/display/AKTIV/Internkort+V15.

For hvert semester lages det nye lister.

Til forskjell fra løsningen på wiki bør det være mulig å ha flere roller, f.eks. både webfunk og barfunk. De ulike rollene bør derfor lagres som en separet modell med en én-til-mange-relasjon fra internkort-lista.

I tillegg bør hver rolle knyttes opp mot en gruppering, f.eks. hovedstyret eller bargruppa. En rolle kan ligge i flere grupper, f.eks. kasserer i hovedstyret og økonomigruppa.

Modellering

Modell intern_person:

  • Personen det gjelder (referanse til core.User-objekt, bør være enkelt å opprette nye)
  • Semester det gjelder (referanse til core.Semester-objekt)
  • Utgiver (referanse til core.User-objekt)
  • Hvorvidt internkort er generert
  • Hvorvidt personen er aktiv (for tilbaketrekking av internstatus)
  • Kommentarfelt

Modell intern_role:

  • Navn på rolle
  • Kommentarfelt

Modell intern_group:

  • Navn på gruppe
  • Leder av gruppen (referanse til core.User-objekt)
  • Kommentarfelt

Mange-til-mange-relasjon mellom intern_person og intern_role.
Mange-til-mange-relasjon mellom intern_role og intern_group

Rettigheter for endring av data

  • Må avklares. Kan foreløpig begrense dette til admins og utvide senere.

Generering av internkort

Det ligger et script på cyb-brukeren for generering av internkort. Må være obs så ikke dette lekker ut med designet, slik at alle kan opprette internkort.

Status på medlemsskap

Det bør være mulig å se hvem av de interne som ikke har kjøpt medlemsskap, evt. sperres for generering av internkort hvis man ikke har medlemsstatus.

Integrasjon mot rettigheter på internsia

Dette er noe som kan sees på etter hvert. Hver rolle og evt. hver gruppe bør kunne gi ulike rettigheter. Også mulighet for at dette kan knyttes opp mot eksisterende løsning for kort-tilganger.

@henrist
Copy link
Member Author

henrist commented Jun 3, 2015

Oppdatert en del info nå. Blant annet innført intern_group etter innspillene som kom på #8.

@matsasc
Copy link
Contributor

matsasc commented Jun 3, 2015

Helt enig at koden som generer internkort og medlemskort ikke burde ligge offentlig tilgjenglig. En idé kan jo være å skrive en liten service som genererer internkort, medlemskort og livstidsmedlemskapskort. Evt så kan man bare lage ut lister med riktig formattering for scriptet og kjøre de manuelt senere(det scriptet burde refaktoreres uansett, er ganske rotete)

Utenom det så ser modellene veldig fine ut. Eneste jeg savner med det er hvilke korttilganger rollen burde ha.

@henrist
Copy link
Member Author

henrist commented Jun 3, 2015

God idé å skille ut genereringen som en egen service, det kan jo funke ganske greit. I starten er det kanskje greiest med idéen om å eksportere en oversikt som lese av disse scriptene.

Når du snakker om korttilganger, så tenker du vel på den rollen systemet til Vegard har? I så fall er jeg helt enig i at det kunne vært flott og hatt integrert i dette systemet på sikt. Men det bør være forholdsvis enkelt å utvide til det senere.

@matsasc
Copy link
Contributor

matsasc commented Jun 3, 2015

Ja, personlig mener jeg at man også burde få det inn mens man designer det fra starten av. Gjør ikke oppgaven veldig mye mer komplisert(man trenger nok 1 eller 2 ekstra modeller og litt tenking) og man slipper enda en login man må huske. Jeg kan komme med noen forslag til modeller i morgen.

@henrist
Copy link
Member Author

henrist commented Jun 3, 2015

Vel, mye arbeid på frontend som må på plass som kompliserer en god del. Og når vi har en fungerende løsning i dag, så kan det være bedre å spare på ressursene. Dog enig i at det er herk å ha pålogging flere steder.

@henrist
Copy link
Member Author

henrist commented Jun 8, 2015

Bør det være mulig å ha en kommentar, evt. en slags "tag" på mange-til-mange-relasjonen mellom intern_person og intern_role? F.eks. at man for arrmester kan skrive en mer forklarende tekst? Si f.eks. at det kan stå Arrmester (Ifi-skitur 2016), hvor da "Ifi-skitur 2016" er teksten man legger inn?

Sign up for free to subscribe to this conversation on GitHub. Already have an account? Sign in.
Projects
None yet
Development

No branches or pull requests

2 participants